Nu există o vieață sufletească individuală, in sensul de vieață complet străină de vieața socială, adică netransformata social, dar nu există nici două vieți sufletești, una a individului, alta a grupului, ci o singura vieață sufletească, a individului, dar o viată sufletească de natură sociala, cu elemente care fac cu putință vieața socială și cu o structură modificata prin trăirea in societate. Afirmația este valabila și în ce privește voința socială.Nu există o voință socială in afară de voințele individuale, dar voința indivizilor este de structura socială (146).
„Tarile” acestea romanesti erau organizate, cum am spus, cel mai adesea pe depresiunl, adica pe acel fel de uriase vai, care nu sunt chiar vai, ci un fel de bazine – poligonale si uneori aproape rotunde – Ia nasterea carora eroziunea apelor n’a lucrat decat ca un element accesoriu, elementul generator primordial fiind unul tectonic, in legatura cu nasterea muntilor, sub a caror strastina sau in a caror inima aceste depresiuni se insiruie. (245).
1 Comentariu
Stefan Buzărnescu
mai 20, 2014 la 3:21 pmIata un experiment social de factura sociologica premargator confuziilor actuale privitoare la regionalizare. Este un document pe care toti politicioenii ar trebui sa-l studieze, pentru a nu mai reinventa mersul pe jos…